28 יוני 2011
חוק רישום סוכן זר-דמוקרטיה מתגוננת כהלכתה
בשני נושאים אסטרטגים מהותיים וחיונים לבטחון ישראל ניכשלה ממשלת נתניהו עד כה באורח תמוה אשר קשה לנמקו באמצעים רציונלים.
האחד - כבר הפך לחלב שגלש והמדובר הוא בעשרת חודשי ההקפאת הבניה בשטחי יו"ש. ההחלטה אומללה אשר היוותה כישלון אסטרטגי חמור לישראל באשר במבחן התוצאה, גרמה לפלשתינים לטפס על עצים גבוהים (בעידודו רווי ניחוח האיסלם של האובמה) ובכך טירפדה אפשרות לשיחות ישירות עם הפלשתינים. אין באמור כאן לרמוז כי יוצאים היינו נישכרים משיחות אלו (סביר להניח שלא), אך למצער היינו זוכים לרגיעה פורתא בתחום המדיני.
אפשר וכוונת הממשלה היתה טובה, אפשר ועמלו לרצות את הבילתי אפשרי-האיסלמיסט אובמה. אך פוליטיקה אין מנהלים בנוסך "הדרך לגהנום רצופה כוונות טובות", פוליטיקה הינה אמנות השורה התחתונה דהיינו, השגת מטרתך או ניכשלת. ממשלתנו אכן ניכשלה כאן אומללות. כדי להוסיף עוון על טיפשות, לא חידשה ממשלת נתניהו את ההקפאת עשרת החודשים באורח רשמי אך הקפיאה שוב את הבניה ביו"ש ממש עד ימינו אלה באורח חד צדדי וללא יתרונות שכנגד עבור עצמנו. התוצאה הנוספת" גם אכלנו דגים באושים וגם גורשנו מן העיר".
השני ? אוזלת ידה, למצער הפושעת, של ממשלת נתניהו בהכלת האירגונים החוץ פרלמנטרים העוסקים ב"שלום", "שיח"זכויות", ועוד נכלולי-סחריר הבאים לחסל את מדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי בארצו.
רק אוויל או מבקר חוצן יחלוק כיום על הקביעה כי אירגוני "הקרן לישראל חדשה" שתיל, קרן פורד ומאות דומיהם, הינם "מהווים סכנה אסטרטגית קיומית למדינת ישראל".
למצער שני אירגונים מערבים המממנים את שוטמינו מבפנים היו שותפים משך השנים לקביעה כי הקמתה של מדינת ישראל היתה טעות שיש לתקנה והמדובר הוא על גורמים ממשרד החוץ האמריקני וקרן פורד. לגבי המממנים האיסלמיסטים של שוטמינו מבפנים בהקשר זה אין צורך להכביר מילים.
משנאי החינם בנינו הללו הצליחו משך כ- 15 השנים החולפות, אך בפרט משך חמש השנים האחרונות, להעמיד את ישראל במצב מגננה תמידי. הם הצליחו להצמיד לישראל תוויות של "מדינה "כובשת" ו"מדינת אפרטהייד". הם הצליחו ליצור לישראל מצג של דה-לגיטימציה הקושר אנושות את ידיה של ישראל בבואה להגן על עצמה (דו"ח גולדסטון כבר אמרנו?), הם הפכו את מדינת ישראל לברווז צולע והמצב עוד עומד להחמיר.
ממשלת נתניהו עשתה את שגיאת חייה-חיינו, לא הקואליציונים, אלא הישראלית-קיומית, היא טירפדה את כל ההצעות לפיקוח והגבלת ארגוני השטנה החוץ פרלמנטרים הפועלים בישראל במימון זר אשר חלקו מגיע בפירוש ממדינות אויבות בנפש לנו.
ניתנת האמת להאמר, אותן הצעות אשר הועלו בכנסת ישראל על ידי אנשים טובים ואיכפתים אשר אינם יכולים לעמוד מנגד בחזותם את מדינתם מתדרדרת במדד הקיום לשאול תחתיות תחת שרביטם מלופף הממון של שוטמי ישראל מבפנים, אותן הצעות כוונותיהן היו טובות אך מהותן שגויה. מאידך-גיסא, אנו איננו מצפים מהממשלה להיות מהאו"מ שהרי לכך קיים ה"שמום". הסרת הצעות בלתי ראויות מטעם חברי כנסת איכפתים אין פירושה כי חברי הממשלה חייבים להפוך ל"תפודי כורסא" ולא ליזום דרכים חלופיות להכלת הסכנה האסטרטגית הרובצת כעננה שחורה מעל ראשינו.
במדד הדמוקרטיה המתגוננת נימצאת ישראל הרחק, מאד רחוק מלהתקרא "דמוקרטיה מתגוננת". בהתאם למצבה הגאו-פוליטי האזורי הרי ישראל הינה דמוקרטיה אוטופית מתאבדת, המגובה, מובלת ונישלטת על ידי "כנופיה נכלולית לשם פשע" של "שלטון החוק" אשר סביבה חגים לווינים של עמותות "משנאי החינם בנינו", ומכאן כי צועדת בסופו של יום לעבר חורבנה.
אך גם כאשר אנו חפצים להקנות לדמוקרטיה שלנו גוון מתגונן אל לנו לשפוך התינוק עם המים. טענות אירגוני השיטנה החוץ פרלמנטרים כי הצעות החוק הבאות להגביל יכולתם לקבל תרומות הינן בילתי דמוקרטיות, אכן כן, הינן צודקות.
אל לנו להתמקד במניעת העברת תרומות או במיסויין ושאר שיטות מעין אלו, אלו אינן דרכי הדמוקרטיה. עלינו להתמקד בהפיכת התרומות לשקופות כבדולח, לשזפן בעין השמש המחטא. בו בזמן, עלינו לתקון ולהפעיל (בעיקר להפעיל ? תחום בו אנו אפסי אפסיים), תקנות אכיפה קשות ואכזריות, תוך קיצור תהליכים שיפוטים דרסטי, אשר לפיהן כל פורץ גדר ישא עונש כה חמור עד כי ישקול עשר פעמים לפני שיעז לעבור על החוק.
בענין זה עלינו ללמוד לקח מהאמריקנים. הם כבר עברו מצבים מעין אלו, בפרט בעת המלחמה הקרה כאשר רוסיה הסובייטית שלחה אצבעות מרופדות ממון לקירבי הדמוקרטיה האמריקנית באמצעות, אכן ניחשתם, עמותות חוץ פרלמנטריות קומוניסטיות הפועלות (כמה מוכר ובנאלי במקומותינו כיום), במסווה "שלום" ו"זכויות אזרח", כן, זה החל שם. ולכן, כל שעלינו לעשות הוא "להתגלח על זקנם", בלי קומבינות, קריצות ונכלולים ישראלים, בפשטות ליישם את שעובד נכון והיטב מעל שבעים שנים עבור האמריקנים.
המדובר הוא ב"חוק רישום סוכן זר" האמריקני אשר חובה עלינו לגיירו ולהשמישו כאן אצלנו. זהו חוק וותיק אשר נחקק בארה"ב כבר בשנת 1936 ועבר כבר התאמות ועידכונים רבים בעת "המלחמה הקרה", ראוי ללמוד ממנו (ראה אתר החוק בסיפא להלן).
אנו נביא עבור הקורא את עיקרי החוק (בעיברית-באדיבותו של אכפתי אלמוני) וניתן יהיה להתרשם עד כמה מחשבה דמוקרטית מתגוננת כהלכתה הושקעה בחיבור החוק מעבר לים:
1 - רישום ככלל ? חובה על סוכן זר, קרי מי שפועל בארה"ב בעבור גוף זר, להירשם במשרד המשפטים.
במסגרת הרישום מחויב הסוכן בגילוי מידע מפורט על מי שפועלים במסגרת הגוף הזר שהוא מייצג, מקורות המימון שלו ואופן השימוש בכספים שקיבל.
את הרישום יש לעשות בתוך עשרה ימים מהיום שבו הפך אותו אדם לסוכן זר, ובטרם החל בפעילותו בעבור הגורם הזר.
2 - עדכון שוטף לפחות אחת לחצי שנה חובה - על הסוכן הזר להעביר למשרד המשפטים עדכון של נתוני הרישום ובו פירוט פעילותו בחצי השנה שקדמה לעדכון. רשאי התובע הכללי (העומד בראש משרד המשפטים) לדרוש קבלת עדכונים במועד מוקדם יותר, אם הוא סבור שיש בכך צורך מסיבות של ביטחון לאומי או אינטרס ציבורי.
3 - חובת הגילוי - על כל חומר שהסוכן הזר מפיץ חייבת להופיע באופן בולט הצהרה שהמידע מופץ בשם הגוף הזר, כוללת ציון שמו של גוף זה. עותק מחומר זה יש להעביר בתוך 48 שעות למשרד המשפטים.
בכל שיחה שהסוכן הזר מקיים עם גורם בממשל (הרחבת רול ? כל מגע שהוא, עם כל גורם ממשלתי או שאינו כזה), ובכלל זה בשיחותיו עם חברי הקונגרס, חובה על הסוכן להבהיר לבן-שיחו כי הוא פועל בשם הגוף הזר.
כל סוכן זר שמעיד לפני ועדה של הקונגרס חייב להמציא לוועדה עותק מהצהרת הרישום האחרונה שהעביר למשרד המשפטים.
חובה על הסוכן הזר לשמור רישומים של כל פעילותיו ולאפשר לשר המשפטים לבדוק אותם בכל עת שידרש.
יצוין כי ההגדרות בחוק האמריקני למונחים "גוף זר הן רחבות וכוללות. כך, למשל, הוראת "גוף זר" עשויה להיות ממשלה או מפלגה זרה, אך גם כל אדם שהוא מחוץ לארה"ב. נוסף על כך, המונחים "ממשלה זרה" ו" מפלגה זרה" מוגדרים אף הם הגדרה רחבה ? הוראת "ממשלה" עשויה להיות כל שלטון, חוקי או לא חוקי, מוכר או לא מוכר על-ידי ארה"ב, והוראת "מפלגה" עשויה להיות כל ארגון המנסה להגיע לשלטון בטריטוריה זרה.
בהגדרת "סוכן זר" נכללים אלה:
אדם (המלה "אדם" חלה לעניין זה גם על שותפות, התאגדות, ארגון וכל צורת התארגנות של בני- אדם, למעט בעלי אזרחות ותושבות של ארה"ב או תאגידים המאוגדים על- פי חוקי ארה"ב, שמרכז העסקים שלהם (הנהלתם, בדרך כלל, הוא בארה"ב), הפועל בארה"ב כסוכן, כנציג או כעובד של גוף זר, אדם הפועל לפי הוראה, בקשה, הנחיה או שליטה ישירה של גוף זר, או אדם שפעולותיו מפוקחות, מונחות, או נשלטות, באופן ישיר או עקיף, ממומנות או מסובסדות, באופן מלא או חלקי, על- ידי גוף זר המבצע אחת מאלה:, ישירות או באמצעות אדם
א - פעילות פוליטית למען אינטרס של גוף זר; פעילות שאדם מתכוון להשפיע באמצעותה או מאמין שתשפיע על סוכנות או על פקיד של ממשלת ארה"ב, וכן פעילות כאמור המכוונת להשפיע על הציבור בארה"ב לנקוט עמדה כלשהי בכל הקשור להסדרים של ענייני הפנים או מדיניות החוץ של ארה"ב.
ב - יעוץ ליחסי ציבור, פרסום, שירותי מידע או ייעוץ פוליטי בעבור או בשם אינטרסים בתחום המדיני של גוף זר.
ג - שידול, איסוף או נתינת תרומות, הלוואות, כסף או כל דבר אחר בעל ערך למען אינטרס של גוף זר.
ד - ייצוג אינטרס של גוף זר לפני כל סוכנות או פקיד של ממשלת ארה"ב.
4 - אדם המסכים לפעול למען אינטרס של גוף זר, המתיימר לפעול למענו, המתכוון לפעול למען אינטרס של גוף זר או הרואה את עצמו עושה זאת. לרשימה שלעיל שורה ארוכה של חריגים: לדוגמא, עיתונאים העומדים בקריטריונים מסוימים אינם נחשבים סוכנים זרים אך הנם כפופים למגבלות אחרות עקב מקצועם.
מומלץ לחברי הכנסת להיכנס לאתר החוק האמריקני וללמוד ולשנן היטב את הנאמר שם. רבים יופתעו מהפירוט התחכום וההגנה על הדמוקרטיה, תוך שמירת חופש הביטוי בו זמנית המופיעים בו.
על חברי הכנסת לחדול מלנסות ולהמציא את הגלגל בשטח זה. אין פסול בכך כי נלמד מנסיונם של אחרים.
בנוסף, אימוץ החוק האמריקני ככללו, לא יגרום להכפשת ישראל כמדינה חוסמת דמוקרטיה וחופש ביטוי. כל מי שיתלונן על כך, יש לשלחו לאורים והתומים של הדמוקרטיה העולמית, למשרד המשפטים האמריקני לקבלת הסברים. בניגוד לנו הם מצטיינים בכך.
ככל שנקדים לאמץ את חוק רישום סוכן זר במקומותינו, נועיל לביצורה וחוסנה של מדינת ישראל ונסלק הרבה דם רע הקיים כאן בנינו.
אך יותר מכל, שקיפות כוללת ורחבה בנוסך "חוק רישום סוכן זר" כניזכר לעיל תעמיד בעין הציבורית לחיוב עמותות אשר בכנות תורמות לחיי החברה ותקינותה המוסרית הלאומית והקיומית ומנגד, תטיל אור מבזה-שלילי על אותן העמותות הפועלות ללא לאות לשם הרס מדינת היהודים בארץ ישראל. הציבור הישראלי אינו טיפש, הוא יבור מיד את התבן מן הבר וישכיל לנהוג בהתאם לאינטרסים הקיומים שלו.
לאתר "חוק רישום סוכן זר" האמריקני
http://www.fara.gov/
אהרון רול
המחבר הינו יועץ אירגוני ודירקטור ניהול פרויקטים בכיר לחברות ואירגונים בענף המחשבים http://www.aaronroll.com http://www.global-report.net/aroll/
>